Från Thinking till Action – kom 3 december på frukost

bjorn-larsson1

Jag måste säga att jag är glad att Björn Larsson ställer upp och delger oss sina tankar kring aktivitetsplanering på nästa frukostmöte. För alla er som inte fått förmånen att lyssna på honom rekommenderar jag det varmt. Björn Larsson har gjort till sin gärning att få saker att hända och mycket händer.

En sak Björn kanske skulle bli förvånd om jag delgav honom är att han fått mig att tänka på att det är stor skillnad på att driva en ”Think Tank” och att driva en ”Action Tank”. Att det måste till något mer än tänkande för att skapa resultat. Låter självklart, men ofta möter jag en kultur i större svenska organisationer som säger att själva aktiviteterna och själva lösningarna ligger långt in i framtiden och inte spelar så stor roll. Fast det är ju i aktiviteten förändringen blir från en tanke till ett resultat.

En morgon i våras på ett frukostmöte bjöd Björn Larsson in mig till en global action-tank kring miljöfrågor och efter det kan jag inte låta bli att le lite när jag ser ordet Think Tank./nils

Lämna ett svar